Friday, June 24, 2011

Cemburu tanda-nya sayang.

morning all,
it's Saturday & blaming my laziness.. i haven't complete my tasks!! demm.. so i have to woke up so early just to finish all those things, with ideas yang budget berlimpah ruah (sebab org cakap pagi otak segar- tapi kalo otak segar tapi tuan badan dasar pemalas????? - motif kutuk diri sendiri). tapi kan, sebenarnyer in my head, there's one topic that i couldn't resist. kenapa saya terfikir sebab ade satu insiden yang leads to this topic & i mean asyik terpikir the best the right answers.


JEALOUSY
ok, soalan2 saya:-
1) Kenapa kita jeles (oh malas nak type the correct spelling)?
2) Kenapa perlu jeles?
3) Macamana nak tangani jeles - baik dr si pen-jeles @ org yg di-jeles
4) Jeles ni ade ubat tak?


jika anda ada jawapan, sila la jawap


tapi ini jawapan2 saya:-
Saya adalah manusia yang sgt fragile, so kebarangkalian utk rasa intimidated, insecure kadg2 tu ade. Pada saya, mungkin incident2 dulu buat saya takut. Kadang2 saya begitu yakin, sedikit cemburu pun takde, pelik kan?
Saya cemburu sebab2 diatas, kadang2 dia bertegur ngn "awek hot" pun saya cemburu tapi kadang2 saya tak cemburu walaupun pada awek yang sama. Pelikkan? Saya suka dicemburui dengan kadar yang moderate, sebab sekurang2nya saya tahu dia masih ada sedikt perasaan pada saya. Menasihat diri sendiri & anda juga, supaya cuba belajar utk tidak terlalu cemburu, sikit2 sudey... tapi mangsa yang dicemburui tu, yakinkan la si pe-cemburu (spouse anda yang anda cakap kuat jeles tu) yang tiada apa yang perlu dikhuatiri, bukan provoke @ tiba2 melenting. 

contoh:-


girl : i jeles u dengan awek tu, nanti sure u lupe i
boy : erm....
girl : i dah agak u buat tak tau
boy : buat tak tak tau amendanyer, u yang tibe2 jeles dengan awek tu
*
*
*
bila budak pompuan tadi mcm tak rasa selamat
girl : okey salah i
boy : xpe, nanti i layan awek tu macam awek i, baru u jeles ( motif ko provoke?
*
boy : i memg patut tak ym u
......

sila elak conversation yang mampu mengundang perluru berpandu di pagi hari, TIPS:- bila si pe-cemburu baru nak mula buat drama, mangsa yg di-cemburu tidak perlu provoke & membuat conversation yang akan mencetuskan pergaduhan.


ayat yang maybe boleh diguna pakai:-


gurl : i jeles u dengan awek tu, nanti sure u lupe i
boy : ermm... ape la u nak jeles. u suke pikir bukan2, rileks... i tak kemana2
gurl : yela tu... (awek tu sure buat2 merajuk gedik)
boy : ala u ni, jangan la macam tu.... i percaya kat u walaupun kadang2 u pun bbm ngn mamat lain, tapi i diam je... sebab i percaya kat u... jgnla jeles sgt.... i sayang kat u (buat la ayat2 sedap selain drp ayat provoke)
gurl : (mengada2 gatal gedik) janji u tak buat perangai?
boy : amik la kapak, belah la hati

surelllaaaaa awek tu gelak, sengih2 sorang2. 
so jadi gado tak?


please la, dalam 1tahun relationship korang, surela terterbit cite jeles2 so, jgn jemu convince kan si pe-cemburu.tapi kalo melampau, tinggalkan sahaja *boleh tibe2 emo?? .....

awek esp, surela dia akan asyik jeles je... kalo anda2 (mangsa yang di cemburu ) masih sayang, yakinkan dia... jgn jemu. provoking will not gonna help. 

si pe-cemburu takkan blajar utk tidak cemburu, jika anda tak bg peluang & tidak menyakinkan si pe-cemburu
Si pe-cemburu, senang cerita blajar2 la agar tidak terlalu cemburu

Jikalau saya, saya akan bercakap tentang cemburu saya pada si dia, kerana saya mahu di yakin kan... kerana bila saya yakin, sedikit pun tiada cemburu. Jika saya berdiam @ tidak peduli, percayala saya tak peduli pun & saya tidak memerlukan perhubungan itu. 

Cemburu itu perlu, tapi mesti la berpada2. Betul?
oh! saya masih belum dapat jawapan yang konkrit utk topic ni. 


Tapi saya cemburu :-
1) Kerana tahun ini bday saya tidak dirai kan oleh dia langsung
2) Tiada bunga seperti yang saya mahu
3) Saya rasa seperti dibuang jauh.


anda?


PS: oh! btw lagu cemburu by The SoA tu tak kena mengena dgn cerita diatas. sebab lagu tu pasal dia jeles bestfren lelaki dia suke kat awek lain.


kesudahan, aku tak siap2 kan lagi keje yang bos aku bagi dari last tu??? oh..stressss

No comments:

Post a Comment